The Mist (2007)

"En vanlig höststorm trodde de flesta, men i spåren av stormen kom en dimma, en dimma så tjock att man inte ser fötterna nedanför sig. David Drayton med sin 5-årige son Billy blir instängda när dimman anländer i ett snabbköp tillsammans med de andra panikslagna byborna. Varför kommer ingen hjälp? Varför kommer ingen som går ut tillbaka? Baserad på novellen The Mist av Stephen King. "

Ja vad ska man säga. Inte världens bästa film precis. Först tyckte jag att slutet var sjukt jobbigt men så här 10 minuter efter stör det mig inte lika mycket. Det är ju skönt när allt inte går som man tänkt hela tiden. Trisst att se på film då. Lagom lång för at vara King och med budgeteffekter som inte var allt för bra. Kan tänka mig att boken är bra mycket bättre än filmen. Sevärd film men King har gjort bättre saker enligt mig.

image370

2/5 i betyg. Nästan en 3:a Tycker den blir bättre ju längre tiden går efter jag sett den.

Kommentarer
Postat av: Liljeholmsbron

Har läst boken men inte sett filmen boken var rätt ok.

2008-04-13 @ 02:26:10
URL: http://blogg.expressen.se/liljeholmsbron

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback