Du ska få min gamla potta när jag dör.

När jag åker spårvagn på morgonen så brukar jag alltid tänka en massa. Oftast om saker som vad ska jag göra idag på jobbet och vilka chips ska jag äta ikväll typ. Ibland händer det dock att jag börjar tänka på saker som är lite allvarligare. Efter en natt med lite sömn (Kalle kom hem mellan 24 och 24:30 någon gång och hade med sig donkenbÖrjare och sedan vart vi uppe ett tag för att kolla Prison Break och tjattra lite) så kände jag mit rätt död i morse. Så på tal om död så var det så kalrt det som flög i mitt huvud idag på spårvagnen. I huvudet spelades "du ska få min gamla potta när jag dör." och efter ett tag kom tanken. Ja vem i hela friden ska få den? Varför skriver man bara testamente när man är grå och skrynklig. Tänk om jag skulle dö imorgon liksom. Så då började jag tänka ut lite vem som skulle ha vad. Vissa saker var ju självklara men andra inte. Får helt enkelt göra en lista någon dag utifall man skulle krocka, kracha eller få en flodvåg över sig. (märks det att Kalle och jag har utlandsplaner eller?) :D

Frank vill på någon stanns där han kan få var ute men han vill gärna va inne med. Svinpäls vill vara där Frank är. Alltså så får det bli hos Syrran i Sthlm eller Kalles mamma som får ta krakarna. Mina pengar går så klart till stackarn som måste köpa kattsand i ett flertal år ha.

Mina gamla skivor så så klart Julia ha.

Kläder och skor ska delas bland mina kära vänner. Ni får slåss om vem som ska ha vad och kasta resten. :)

Min dator ska min hacker till pappa ha.

Sminklådan går så klart till Karin. Sorry inte mycket skoj i den men smink är ju smink.

Mina möbler ska delas upp bland systrar och mamma. Gud vad tråkiga saker jag har att ge bort om jag skulle kola. Haha!

Mitt wow-konto ska så klart Jossan ha.

Allt annat skit så som porslin och smycken och småpryttlar delas upp efter behag och resterande saker ska till tippen.

Har inte riktigt planerat alla detaljer här men WTF liksom.

Alltså tjena vilket deppigt inlägg. Haha! Men lite ska man ju så klart ha planerat ifall att det skulle till att ske en olycka. Om nu Kalle inte dör med mig så ska ju han så klart ha allt utom mitt smink, min dator och mina kläder. Så nu vet ni. Tänker la mest på Karin och Sofia som är bra på att läsa bloggen och styra upp saker och ting. Självklart ska jag begravas med paljettklänning och högklackat och glittersmink och ha musik JAG gillar på min begravning. Vill ju så klart ha vanliga begravningslåtar med och kistan ska vara svart som värsta coola rockstarn. Tror nämligen inte det finns glitterkistor. :) Glöm ej att servera chips och dip. ok nu är jag redo för döden men försk ska jag bara leva minst 50år till, gifta mig, få barn, levla och köpa massor med katter. Antar att jag får uppdatera denna lista ibland. Kan ju hända att jag inte är så sugen gå att begravas i paljettklänning när jag är 80+. :D

Ok! Alla i kör nu: Du ska få min gamla potta när jag dör, du ska få min gamla potta när jag döööööööööör. Over and out!






Kommentarer
Postat av: Karin

Men stumpan!!

Visst är det bra att tala om hur man vill ha det, typ vid begravningen, donering av organ och arv, men usch... Det är ju inte så kul att tänka på... kramar om Dont leave me!!



ps. Jag vill ha din bruna ljusstake ;) ds.

2008-12-11 @ 19:46:46
URL: http://vackerunderbar.se
Postat av: Sofia

LOL Du är underbar gumman! Lite läskigt att tala om döden är det allt (säger hon som vägrade testa "death clock") men detta var allt lite gulligt iallafall. Löööööv u!

2008-12-11 @ 20:31:02
Postat av: Sanna

Ja jag menar ju att man vet ju aldrig och det är ju likabra att slänga in lite synpunkter här och där. Typ som man gör när man ska få sin pojkvän att köpa en julklapp man vill ha. Kontroll via blogg kallas det. Haha!

2008-12-11 @ 22:37:27
URL: http://universalappeal.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ja och organ är ju inget att ha när man väl är död så de vill jag så klart skänka till behövande om det nu finns något som fortfarande funkar. :)

2008-12-11 @ 22:38:50
URL: http://universalappeal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback