Rekord i tårtätning

Jag tror nog jag har slagit mitt rekord i att äta i helgen. Speciellt tårtor! mamma firade att hon fyllt 60 med cirka 100 inbjudna gäster och mat för som skulle räcka åt ett mindre land typ. Oh vad gott det var. Det var maträtter från världens alla hörn och avslutates med en buffé av tårtor. Självklart var jag ju tvungen att smaka alla 6 olika + att jag var tvungen att ta av alla småkakor som då även fanns. Detta efter en hejdundrande tokätning av all god mat och, efterrätt. Buffé då med så klart. Till och med förätten var buffé så jag var mätt redan efter den.

Senare på kvällen (lördags alltså) så åkte Kalle och jag och bowlade och tog några öl på hugos med Kalles jobbarkompis och hans tjej. Det var superskoj men jag är totalt värdelös på att bowla. Men jag hade lite tur ibland i alla fall men i det ståra hela så såg det inte vidare bra ut. Mycket låga poäng för min del så det är ju tur att jag inte är så dålig förlorare.

I söndags så art det bara lugnt hemma med lite film och mys och snarkandes i soffan. Började ta tag lite i skåpen som ska upp över tv:n men eftersom klockan sprang i väg så kunde vi inte borra klart. Granarna var nog inte så glada över att vi höll på så sent som vi gjorde men vi slutade vid 10 i alla fall. Ikväll hoppas jag att kalle inte är allt för trött så vi kan fortsätta. Annars får det bli på tisdag.

Nej nu ska jag jobba lite och lyssna på en dokumentär om thomas quick. Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Karin

Kul att det händer nåt där hemma! :D

Ska du ha julfest/födelsedagsfest i år med?

2008-12-15 @ 20:07:48
URL: http://vackerunderbar.se
Postat av: Sanna

Har inte hunnit planera än men något blir det nog. Lördag antar jag. Men jag återkommer när jag vet vad och när de det händer något.

2008-12-15 @ 21:15:38
URL: http://universalappeal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback