Gårdagskvällen

Hum! Sitter och funderar på vad min rubrik är för ett ord? Gårdagskvällen. Det känns liksom fel i hjärnan när jag säger det. Typ som när man var liten och kunde få en knäpp ibland och tycka att vissa ord lät hur kul som hellst. Som till exepel kuddfodral eller tvålkopp. Det kanske bara var jag som fick sådana konstiga infall. Eller så kanske vi hade någon konstig gasläcka i huset eller dyligt. Vad vet jag?

Det jag skulle komma fram till var i alla fall att jag var i Linköping och myste igårkväll. Först sprang jag och Sofia och hjälpte Johanna att hitta klänningar på Vila inför sin resa till Indien. Hon kommer helt klart vara grymt finklädd för vilka klänningar hon köpte. Supersnygga. Jag testade en jag med men det var ingen vidare hitt. Kanske borde ta tag i vikten lite snart, eller kanske inte. Bättre att vänta tills efter jul. :D

Sedan åkte vi hem till Ellen och åt supergoda mackor. Sofia hade köpt bröd från bagarboden och massa smaskiga pålägg och till det vankades det tea. Nu vart jag hungrig bara av att prata om det. Jag som nyss åt lunch.

Veterinären ringde idag igen. Igår så lyckades ju batteriet så klart ta slut när vi pratade. Svinpäls har allerg men mot vad vet man inte än. Hon ska börja med en allergiutredning så jag ska åka till verinären och hämta ut specialmat som hon ska äta i 8 veckor. Förhoppningsvis är det foderallergi hon har så man slipper göra ytterligare undersökningar för det kan bli dyrt. Hon hade även jästsvamp i öronen så det skulle hon få droppar för. Hon har ju haft problem med öronvax sedan hon var liten men nu var det tydligen svamp.

Nej nu ska jag jobba lite för snart bär det av till vet och sedan lägenhetsvisning. Berättar mer om det ikväll när jag kommer hem. Ska träffa Karin idag och det var ju typ 100 år sedan så det ska bli skoj. I helgen blir det storstädning för att få bort alla spår av saker som svinpäls kan tänka sig slicka tugga eller äta. Nu är det bara detta utredningsfoder som gäller. Hoppas frank gillar det. Han som är så pipplig med maten.

Oj! Sorry Ellen att det blev ett så långt inlägg. Jag lägger in en bild åt dig du kan titta på istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback