SmartSanna

Hur skoj är det när man får virus på datorn på jobbet? Kan det bero på att det händer att jag bloggar ibland eller kan det bero på att jag knarkar hemnet?

Hur som så gör jag nu allt som står i min makt för att bli av med den trojanska hästen (som jag valt att döpa till brunte) från min burk. Det ör ju sådant man borde kunna när man "jobbar med Data" (som min svåger skulle sagt) verkar många tro. Men jag är på tok för lite hacker och nördig för mitt eget bästa. Jag önskar jag var grym på datorer eller något annat skoj. Det vore så skoj att kunna något nördigt eller anorlunda. Ska bara komma på något jag ska lära mig. en del saker har man bara naturligt och en del måste man llära sig. Jag måste lära mig tror jag.

Lite av de saker jag är avis på att mina nära och kära kan:

Min kompis Karin är bra på att programera hemsidor. (detta skulle jag ha nytta av att kunna tror jag)

Min lillasyster Malin kan byta kanal på tv:n med tårna. (själv kan jag knappt böja mina tår medans hon har superkontroll över sina.)

Min svåger Uffe har asbra balans. (jag måste koncentrera mig till fullo på att gå i högklackat medans han kan hoppa  med sin cykel mellan biltak och grejer.)

Min Mamma är grym på att laga mat. (Alltså jag kan typ göra kötfärsås och thats it.)

Min kollega Peter är ett mattegeni. (jag kan inte ens gångertabellerna.)

Min vän Sofia kan nog allt om allt. Eller i alla fall lite om nästan allt. (jag skulle med vilja ha koll på värden så folk kan fråga mig något och jag kan svara.)

Ja jag kan fortsätta i evigheter med vad alla andra kan men som inte jag kan. Tack och lov finns det ju saker som jag kan som inte de kan och det gör ju allt lite ljusar. Fast jag skulle gärna vilja vara lite som Sylar i Heroes ibland och sno andras kunskaper.




Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh gumman, vad snäll du är. Jag blir så rörd. Fast jag tycker att det var en överdrift att jag vet lite om allt, jag vet en hel del men jag tycker faktiskt att jag har ett smalt kunnande. Du är bra på massor av saker som jag avundas dig, din sociala kompetens t ex. Du är verkligen en sån där person som alla tycker om och som man alltid kan ta med sig för du passar alltid in. Dessutom kan du ju massor av tekniska saker som inte jag kan (även om virussökning inte är din specialitet) och du är betydligt mer "modern" och "med" än vad jag är.

Har du förresten på dig ditt H&M-inköp ifrån igår? Jag förväntade mig ett "Dagens shopping-inlägg" igår men det dök aldrig upp...

2008-10-17 @ 11:21:00
Postat av: Sanna

Tack sötnosen för de fina orden. :) Jo jag har min nya tröja på mig men jag ahde ju inte laddat batteriet till kameran så det blev inget inlägg igår. Får ta det idag istället. Dumma dumma virus! Jag får bara inte bort det.

2008-10-17 @ 13:03:16
URL: http://universalappeal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback