Tillbaka till vardagen

Tjo! Nu är jag tillbaka igen. Helgen var lugn och mysig och katterna har fått vara utekatter hela helgen. Tyvärr glömde jag ta kort på dom men de vande sig rätt fort med omgivningen och njöt över att få strosa omkring lösa utomhus. De var på sin vakt när de var inne dock eftersom de tyckte att kalles mammas kattunge åsa var lite för på och läskig men efter en del morrande och fräsande åt henne så gick det till och med bra att "näsan" gosa med henne.

Katterna har sovit som stockar sedan vi kom hem igår. De var helt slut efter alla nya intryck och de var lite för spända för att sova lugnt bora eftersom Åsa (kattungen) rätt som det var kom spirngades emot dom. Sillen (den andra kattern som bor där) var inte alls lika läskig för han var bra mycket lugnare.

Så vad som har hänt sedan jag bloggade sist är att jag sett alla harry potterfilmerna (de förlängda) och sett senaste filmen på bio och sedan har jag plöjt igenom den sista boken. Eftersom jag vart isolerad hela helgen har jag fått vila upp mig totalt förutom ett besök på IKEA där det var mer folk än man hade lust att se på en gång. Här kommer i alla fall lite bilder. Som sagt så var jag extremt oflitig med att ta kort så det finns tyvärr inte så mycket att visa.


Första Harry Potter- filmen av 6.


Sillen smet in i bilen när vi skulle åka och fiska och vi hittande han sovades i baksätet.


Kalle och jag tog en liten båt ut på kvällen för att fiska och grilla korv.


Mums!


Riktigt skön kväll.


Kalle väljer drag...


...och ror...


..medans jag latar mig längst bak i båten. Nej då jag rodde faktiskt lite med. :)


Vattnet var rätt varmt men vi badade inte.


Utan fiskade istället. Ingen fisk fick vi upp men jag är rätt glad för det.


Dagen efter (lördag) vaknade jag sent på dagen och kalle hade då fixat mat. Grillmaster som han är. Hans syster med familj kom förbi en sväng och hon lämnade en hel hög med tidningar som jag bläddrade i och bara tog det lugnt. På kvällen hyrde vi film och åt massor med godis och chips och hela dagen gick åt till att leka med katterna ute som jag tyvärr inte har några kort på.


Här kommer bevis på att katterna i alla fall var med. Frank var lugn dom vanligt i bilen medans lilltjejen jamade hela vägen. Svinpäls gillar inte alls att åka bil men hon var i stort sätt tyst på hemvägen. Hon var så trött så hon somnade så fort hon kom genom dörren i lägenheten när vi kom hem. Men hon har vart så mysig och gosig och busig i helgen så hon har njutit varje sekund. Tuggat på gräs och klättrat och jagat insekter. Hon och Frank hoppas nog på att få bli utekatter snart och i morgon börjar steg 1 av eventuellt husköp. Jag ska nämligen till banken...igen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback