London dag 1 - Notting Hill

Sofia och jag åkte iväg till Notting Hill medans grabbarna kollade på fotboll.


Vi sprang in på Kings Cross för att få lite Harry Potter kultur på vägen.


Dock orkade vi inte leta efter plattform 9 3/4. Var ligger den?


Framme i Notting Hill


Det var så där lagom varkt/kallt och träden hade börjat blomma.


Underbara affärer så långt ögat kunde se.


Rosa dörrar...


...och rosa fasader. Inte illa va Ellen?


En väska (påse) som fick oss att tänka på dig Ellen. :D


Underbart härlit färglatt. Känns kanske igen från filmen?


Någon som sett filmen flugan?


ahhhh, jag skulle ju köpt den där halsduken. Kände mig som Alexander Bard ju.


Självklart sprang vi även in på The travel bookshop för att få lite filmkultur.


Spanade på sexiga underkläder på agent provocateur gjorde vi med.


Mysigt med öppen spis i en affär. Dock vart det lite väl varmt.


Hyde Park fick ett kort besök av oss på väg till Bayswater.


Sofia gör ett vårskutt


Bleka som Engelsmän eller?


Rosa affär med massa bling och hello kitty grejer. Här shoppade jag loss ett blingat S.


Skor kollades det mycket på den här resan. Hoppas du stod ut Sofia. :)
Tror det var här inne jag shoppade ett par tygskor.


En sväng genom ett köpcenter innan vi åkte tillbaka till hotellet.


Härlig takkupol med dioder i köpcentret.


När vi kom ut hade det blivit mörkt och det var dags att möta upp grabbarna.


Som hade roat sig med det här under dagen.


Ser stort ut och platserna såg ju helt ok ut. Jag vet ju inget om vare
 sig platser eller fotboll så jag kanske ska hålla tyst. Haha!


Kan i alla fall lista ut vilket det ena laget som spelade var enligt den här bilden.


Italiensk mat avslutade denna långa dag. Pasta har nog aldrig smakat så gott.


Trötta men nöjda med dagen. Här bär det sedan
av till hotellet för att inviga lite nya bokstäver.


Fler bilder kommer imorgon, måste ju vidat vad jag köpt men att ladda upp bilder tar ju typ 100 år och jag känner att sängen lockar lite. Kansk ska kolla på ugly betty först bara och äta lite chips. *leeeer* Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Leia

Fina bilder det dära! =)

2009-03-05 @ 00:13:19
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Tess

Vilka fina bilder :D

2009-03-05 @ 07:41:22
URL: http://terezita.blogg.se/
Postat av: ASTER

Jag skulle vilja bo i ett sånnt dära rosa hus.

2009-03-05 @ 12:59:01
Postat av: angelica

Så mysigt ni verkar ha haft det :) Stefan hälsar: Emirates Stadium the home of football! ;-) Han blev allt lite avundssjuk på fotbollsbilderna :D

2009-03-05 @ 17:53:56
Postat av: Angelicas Closet

Jag ska nog till London i vår.

=)

2009-03-05 @ 19:31:15
URL: http://www.angelicascloset.se
Postat av: Anonym

*LOL* Det var ett riktigt mojjehopp!

2009-03-05 @ 21:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback