Ludd i fickorna

Jag är så pank nu så att det bara finns typ ludd i mina fickor. Inga pengar i alla fall. Slösade mina sista riksdaler på glass, chips och läsk i går. Tur att det snart är lön. Den här månaden ska jag helt klart ha shoppingförbud. Så gott det går i alla fall. Måste spara lite inför semestern för jag vill så gärna ut och resa lite.

Helgen kommer i alla fall bli trevlig för Gunilla kommer hem och vi tjejer ska hitta på något mysigt.
Vad vet jag inte än men det reder sig alltid. det blir skoj vad vi än hittar på. Hoppas dock att det inte blir allt för dyrt för då måste jag tyvärr låna lite stålar tills på måndag. Jag som inte brukar var pank har tyvärr gjort av med på tok för mycket pengar denna månad. Allt från bloggfest och andra partaj till Ikea och frisörbesök. Kanske man skulle ta tag i att rensa ur garderoben i helgen och sälja av lite prylar på tradera. Jag behöver ju faktiskt inte alla mina skor även om de är skoj att ha. hehe!


Satt och funderade på vilka vi är mest lika i Desperate housewives i vårt lilla tjejgäng. Inte till det yttre och man får räkna bort deras lite jobb och så vidare men jag tycker jag lyckades rätt bra.

Ellen (Gabrielle)
Våran lilla överklasstjej som har koll på märken och antagligen har dyrast garderob av oss alla. ;)

Gunilla (Lynette)
Våran familjetjej. I alla fall hon som är närms ett hus fullt med barn. :)

Johanna (Bree)

Den lugna av oss som har koll på läget, lagar god mat och är lite fin i kanten. Hon är som sagt den perfekta hemmafrun. :)

Sofia (Susan)
Tjejen som alltid råkar ut för allt. Allt från att trilla lite då och då, få sina skor snodda 2 gånger på kort tid på frisks till att ha små grodor hoppa ut ur munnen som hon sedan sitter och har ångest över utan att det alls behövs. Våran lilla klantmaja som faktiskt råkar ut för mer saker än hon tror hon ställer till med. ;)

Sanna, alltså jag. (Edie)
Ja ni som sett serien vet ju. Haha! uppmärksamhet is the shit.

Så! Nu har jag hängt ut mina vänner och mig själv.
Så nu är frågan bara när protesterna kommer. hehe! Någon som inte känner igen sig eller någon som tycker att de är mer lik någon annan i serien? Vi har ju faktiskt lite av alla dessa desperata hemmafruar i oss, mer elle mindre. ;)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hörrö du, jag tänkte protestera det första jag gjorde när jag såg bilden. Sedan läste jag motiveringen och ja, kanske stämmer lite iallafall... Fast jag hade hellre velat vara någon av Bree eller Lynette istället men det är ju ganska kört. Jag är ju typ världens sämsta på att laga mat, lider inte av några städnojor, har inte huset fullt av barn eller är särskilt bra på att hantera stress och ha många bollar i luften. Dock tror jag att Johan skulle tycka det där med att driva en pizzeria var en bra idé ;)...

2009-05-22 @ 11:02:14
Postat av: Karin

...

2009-05-22 @ 22:41:15
URL: http://vackerunderbar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback