Back in business

Ja nu är man tillbaka på jobbet igen. Skönt faktiskt med tanke på det dåliga vädret. Är hellre ledig när det är fint väder. Blir det inget mer så får jag nog ta mig en liten resa i höst. Inte orkar jag vänta på thailand i vinter. Kalle vill att vi ska vara borta en vecka till så det blir ju 4 veckor totalt. Sweet! Men vi funderar på att åka någon annan stanns sista veckan. Malaysia blir det kanske en tripp till någon gång under de första 3 veckorna. Men när resten åker hem kan man ju passa på att dra vidare. Jag vill ju till kina eller japan men det är ju tydligen kallt då så det får bli något annat ställe i så fall. I dag firar Kalle och jag 5 år men han är ju iväg och jobbar så det blir att fira det i helgen istället. Till dess så ska det jobbas ihop lite pengar. Hoppas på att jag får min iphon 4 från jobbet i veckan med. Ska tjata lite till. Min mobil jag har nu är inget vidare så det ska bli skönt med en ny. Annars är det lugnt och skönt på jobbet. Lite mer än halva styrkan är tillbaka typ men några har semester denna vecka med. Sedan blir det lite ströveckor då folk är lediga men det känns att det är igång igen.

Idag var en tv-snubbe här och skrev på att inte våra kanaler till boxern funkar. Skönt! Nu kan vi äntligen säga upp skiten och ta något annat så kalle kan sluta tjata om sina sportkanaler han vill ha. Skönt att nya tv:n har inbygt digitalbox med så man slipper en sådan klump i sovrummet. Snubben som var här hade en rolig maskin med sig som han rattade på och kollade vikla kanaler som det var bra motagning på osv. Katterna var lika intresserade som jag. Fast jag strök mig varken mot snubben eller lådan. haha!

Nej nu ska jag ta och göra något vettigt, nämligen något att äta. :)


Skönt att ha ett jobb där man får telefon och abonnemang betalat. Hade nog inte velat lägga ut för denna annars. Dyrt ju! 700 pix i månaden känns inte som något jag har lust att slösa på en telefon precis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback