Nattligt besök

I natt hade jag oväntat och oplanerat besök. En liten kissekatt smet in och gömde sig under sängen. Jag fick inte tag på den så den fick vara där. Försökte locka den med tonfisk snören och allt möjligt. Mina egna fick inte komma in till mig på hela natten. I natt kom den lilla besökaren och la sig hos mig i sängen. Spann och giosada och somnade som en stock. Stackarn hade ju blivit totalt sönderstressad av att bli injagad av frank och legat och häckat några timmar under sängen. I morse hade den ätit upp tonfisken och druckit av vattnet och var lite lättare att få tag på. Släppte ut den och åkte till jobbet. Hoppas ingen saknade den allt för mycket. Dock vet jag att den brukar vara ute på nätterna och jag är inte säker på vem som äger den. Inget halsband elelr öronmärkning. Grannen har typ en miljon katter så jag tror den komemr därifrån. Alla katter där är folkskygga och det finns en kull på ca ett halvår som jag tror denna lilla kisse kommer ifrån. Hon är så smal och liten så jag funderar faktiskt på att mata upp stackarn och låta den flytta in till mig. :) Hade jag inte haft egna katter hade den fått göra det för länge sedan. Kan man sno en katt bara så där. Den verkar ju helt klart hellre vilja vara hos mig eftersom den ofta kommer in på våran uteplats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback