Oväntat besök


Idag hade denna lilla kisse hoppat ner på våran uteplats. Hon låg och sov under taket och vem vet hur länge hon vart där. Har träffat på denna kisse förut och den är riktigt skygg. Hon försökte sig på att smita när jag kom ut men kom inte över planket. Antagligen finns det något bra att hoppa upp på utifrån så hon kom in men ut var svårare. Jag mutade henne med lite mat och sedan fick jag faktiskt lyfta upp henne på planket. Där satt hon ett tag och tvättade sig och sedan skuttade hon ner på andra sidan planket. Får inte glömma att sätta något bra att hoppa upp på om vi åker bort ifall att flre kissar skulle besöka uteplatsen och inte komma ut. Gör ju allt för att inte mina egna katter ska skutta ut men att andra skulle skutta in och inte komma ut har jag inte tänkt på. Den här kissen var ju så liten så hon kunde inte göra såna mästerhopp som frank kan. Han kan ju faktiskt hoppa över planket genom att använda sig av utemöblerna. Svinpäls däremot kan inte hoppa så högt och antagligen inte den här kissen heller eftersom den försökte när jag kom ut. Stackars lilla rädda katt. Men nu gillar hon nog mig i alla fall efter den goda maten. Älskar bilden jag tog. Ser värkligen ut som om hon är en riktig retsticka eftersom Frank satt och tittade på henne genom fönstret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback