Blocketskit


Hittade denna cykel på blocket idag och åkte för att shoppa den efter jobbet. Billigt och bra tänkte jag. Men vilken skitcykel säger jag bara. Den ser ju helt ok ut på bilden. Rostig och dan och sprucken lack. Höll på att ta livet av mig när jag skulle testa den då killen som skulle sälja den inte meddelat att bakbromsen inte fungerade. Frambromsen funkade dock som tur var så jag fick stopp på skrället till cykel. Däremot kan man ju inte ha en cykel med enbart fungerande frambroms eftersom det inte är något vidare att broma med om man behöver stanna snabbt. Då står man på huvudet rätt fort kan jag meddela från erfarenhet av min gamla cykel. Bakbromsen såg inte allt för lätt ut att laga heller då hela skiten var så rostigt. Typiskt! Inget köp denna gång alltså. Blir nog att åka till en riktig cykelaffär i helgen i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback