Budapest dag 2 del 1


För att komma till vårt hotellrum var man tvungen att gå en sväng ute. Läskigt värre. Jag fick svindel vill jag lova.


Hotellfrukost. Tidigt var vi uppe för att vara söndag vill jag lova.


Sofia gillar inte att åka hiss men eftersom vi bodde loängst upp så följde hon med i den skabbiga hissen som hade spegel i taket.


Sedan gick vi en promenad för att kolla läget i dagsljus.


Sofia på väg mot saluhallen.


Som tyvärr var stängd eftersom det var söndag.


Gula spårvagnar. Kändes som hemma.


Sofia framför frihetsbron.


Det var värsta maratongänget som sprang förbi oss. Ett tag trodde vi knappt vi skulle komma över vägen.


Vi tog tunnelbanan till west end som är ett stort köpcenter.


Där fanns det ett stort vattenfall inomhus.


Shoppingtime. Man kunde vila sig i sofforna som fanns överallt. Skönt! De spelade svensk julmusik i en inredningsaffär. Oväntat minst sagt.


Efter att ha dansat oss igenom en massa affärer så åt vi lunch där. Det blev en panniniliknade sak. Gott!


Självutlösarbild utaför west end efter flera timmars shopping. Ja fast jag handlade faktiskt inte ett skit. Gick loss på en grej sista dagen bara. Måste ju spara inför nästa resa som blir 3 veckor thailand i dec-jan.


Sedan metron hem för att fixa till oss för kvällen och Lady Gaga-konserten.

Lägger upp fler bilder senare. Nu har kakelsättarna gått på lunch så jag ska ta min snoriga näsa och min svullna hals och lägga mig en stund.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Men vad är detta? Är ju nästan bara bilder på mig. Var jag verkligen så dålig på att fota dig den dagen? Väntar med spänning på bilderna från konserten på kvällen den dagen. Synd att det inte går att förmedla med bilder hur j...a bra det var!

Krya på dig förresten och hoppas att du snart mår bättre!

2010-11-12 @ 15:44:54
Postat av: Anonym

2010-11-12 @ 21:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback