Ny tradition

I vårt tjejgäng försöker vi skapa lite traditioner. Vi ses ju titt som tätt och oftast innebär dessa träffar att vi äter. Nu har vi börjat bjuda på 3 rätters i gång i månaden. Denna premiärgång var det Johanna som bjöd. Det blev förrätt med kräftor och ädelost. Varmrätt var hemlagad köttsoppa med rotgrönsaker och nybakat bröd. Efterrätt var mummsig äppelkaka. Nästa gång är det Sofias tur att visa sina kunskaper i köket.


Johanna är en mästerkock vill jag lova. Det var supergott och verkligen höstigt tema som det stod på inbjudan. Vi bestämde även under middagen att vi ska höja vår insättning till vårt tjejkonto som vi har gemensamt. New York är vi sugna på att spara till denna gång.


Sofia lyckades hålla sig borta från kameran. Vi var nog rätt kameratrötta både hon och jag efter budapestresan. haha!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Fick ju verkligen jättegod mat hos johanna. Min tur att bjuda nästa gång, ha inte för höga tankar då. Jag menar, jag är ju halvfabrikatens största fan. ;)

2010-11-19 @ 20:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback