Odla på väggen


Igår sådde jag gräs på rabatten på uteplatsen som är längst med husväggen. Jag har ju även planer för att sätta igen den andra som är vid boden. Jag vill gärna ha så lite ogräs som möjligt att rensa. Dessutom så får katterna fri tillgång till att strutta runt bäst de vill utan att jag ska behöva oroa mig för att de tror att rabatterna är deras nya toaletter.

Man kan faktiskt odla mycket frukt, bär och grönsaker i krukor. När jag bara hade en balkong så hade jag både tomat, gurka och smultron i balkonglådor och krukor. Smultronen växte dessutom upp året efter igen i balkongådan efter att ha stått ute hela vintern. I år inspereras jag av bilden här uppe. Här ska det odlas sallad och kryddor i långa rader minsann. Krukor med handtag som är lätta att flytta runt får det även bli. Möjligen några hängade krukor med. Sedan gillar jag siffrorna från favoritsaker. Mest som prynad och inte som vägvisning i mina ickebefintliga rabatter. *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback