Uteplatsplaner



Lite planer för uteplatsen börjar ta form. Eftersom konstrottingsmöblemanget åker ut snart så kommer inte planket vara något hinder för houdinikatten Frank längre. Därför måste det komma upp ett nät uppe på planket (redan inhandlat) som det förhoppningsvis kan växa någon klängväxt på. Vill ju inte att dynboxen som jag ritat till ska bli någon språngbräda ut i friheten precis. Den lilla jordrutan som antagligen är menat att vara en rabatt ska alltså bli igensatt.

Någon som vet en klängväxt som är flerårig och växer snabbt redan första året? Humle är jag inte jättesugen på men det kanske är det alternativet som funkar bäst. Varför kan inte saker växa så snabbt som i photoshop?

Jag gjorde om designen på bloggen lite snabbt så om ni inte ser det så får ni trycka på F5. Snyggare header är på g men jag var lite trött på den jag hade innan. Nu kan jag dessutom få plats med bilder som är bredare än 500 pixlar. :)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kul att bloggen vaknat till liv igen!



Mitt förslag till klängväxt är vildvin. Det växer jättefort och är lättodlat med stora blad som täcker bra. Jag har planer att plantera det vid carporten hemma hos oss, så om du vill kan vi kanske ta en tripp till Billbäcks tillsammans?

2011-04-14 @ 11:49:46
Postat av: Sanna

Har funderat lite på den med. Blir ju så fin på hösten med. Jag åker gärna till Billbäcks med dig. :)

2011-04-14 @ 20:25:11
URL: http://universalappeal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback