Solstorm (2007)

"I hjärtat av Kirunas andlöst vackra vinterlandskap mördas frikyrkopastorn Viktor Strandgård. Han ligger på rygg i Kraftkälla Kyrka och ser norrskenet genom de enorma takfönstren medan hans liv tynar bort. Rebecka Martinsson, en ung ensamstående advokat i Stockholm, får ett telefonsamtal från sin barndomsvän Sanna. Hon har just funnit sin bror brutalt ritualmördad i kyrkan och vädjar om Rebeckas hjälp. Motvilligt återvänder Rebecka till sin barndomsstad och sina traumatiska minnen av suggestiv åtrå och beundran för frikyrkans karismatiska ledare som hon med stor möda gjort sig fri ifrån. Rebecka dyker djupare in i mordmysteriet och det leder henne mot en blodig upplösning. Skuld och hot faller tunga över Kiruna i takt med snön och mörkret."

Vart den här filmen med sambon nyss. Han gillar svenska filmer medans jag oftast inte alls gillar svenska filmer så mycket. Den här gången gjorde jag det inte heller. Alltså hela knutbygrejen känns som om man redan sett i wallander och beck. Visst var den sjuk och äcklig och spännande men mest fånig. Tycker filmen var ojämn. Bra ibland för att sedan bli kass och sen bra igen. Störigt slut med. Jag tror jag skulle vart mer inne i karaktärerna om jag läst boken istället. Den var säkert bra mycker bättre. Skoj med så mycket kändisar i filmen för övrigt.

image379

2/5
i betyg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback