Dagens shopping

Så var det äntligen gjort. Jag har köpt mig en soffa. I helgen åker jag och plockar hit den och hoppas den ser helt ok ut. Grejen är att jag fick panikköpa en soffa då vi måste kasta våra åt skogen typ. Jag skulle nämligen i lördags fixa lite hemma och tänkte då passa på att tvätta dynorna i Kalles soffa. Det skulle jag inte gjort. Det tog flera dagar för dynäcklena att torka och nu luktar de typ sur mjölk om hela soffan. JAja! Vi skulle ju alla fall kasta den och köpa nu så det var nog bra att det blev som det blev så det hände något på soff-fronten.  Tyvärr fick vi ta det som Nordik hade hemma så vi kan bli av så fort som möjligt Kalles surluktande äckelhög till soffa.

Som tur var så är soffan jag köpte helt ok i färg och ser ut som en miniversion av en sådan soffa jag vill ha. Ett pluss är att den var den billigaste de hade så nu behöver jag inte anställa vakter som kan hålla bort kattklorna från soffan så fort jag är på jobbet. Om Svinpäls så mycket som funderar på att kissa i denna soffa tänker jag personligen och gladeligen ringa se till att hon får den sista sprutan hon någonsinn kommer få. Nejdå men fy bövelen så sur jag kommer bli. Nu är hon dock kastrerad och borde hålla sig från att kissa på ställen som inte heter kattlåda.

Jaha! Ett långt och antagligen astråkigt inlägg om en soffa som jag inte kan visa kort än. Men i helgen kommer pix upp så får ni se denna fantastiska explotion av design som helt enkelt kan förklaras i dessa korta ord. En mörkbrun divansoffa som alla andra svenssons har. Men nu äntligen kanske jag kan få till det lite här hemma. Nu ska jag kolla på house. Kram!

Kommentarer
Postat av: Karin

Härligt!

Får man komma och spilla rödvin i den, alternativt få mens genom brallorna?

lol

trött

2008-12-03 @ 20:28:04
URL: http://vackerunderbar.se
Postat av: Sofia

Åh vad roligt med ny soffa! Vi har fortfarande inte hittat någon. Vi skulle ju ta och besöka Möbeltrend i Sörping i veckan ju. Jag kollar upp hur de har öppet så kanske vi kan klämma in ett besök.

2008-12-03 @ 22:18:45
Postat av: Sanna

Ja den här är så mörkbrun så den nästan är svart så den går nog att grisa rätt bra i hoppas jag. Skulle nog säga att den är cocacolafärgad så här kan spelas läsk i mängder.

2008-12-04 @ 11:10:58
URL: http://universalappeal.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ok! Ibland skriver jag lite väl fort tror jag. Det ska ju så klart stå spillas läsk i mängder. :D

2008-12-04 @ 11:28:45
URL: http://universalappeal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback