Pruta på H&M

När allt är trist och grått ska man inte gå på stan. Det är livsfarligt för ekonomin. Har lite ångest över ett av mina köp idag men jag tror nog jag kommer behålla i alla fall. Jag var alltså på stan med min Karin och tittade runt. Det blev mycket HM eftersom hon hade 500kr att handla för där. Det hela slutade med att jag som inte skulle köpa något gjorde det i alla fall.

Testade massor med kläder och föll först för en mörklila tröja i lång modell. Reapriset var 79:50. Saken var att den var trasig i sömmen på ena armen ca 2 cm. När jag slänger upp den på disken frågar jag vad de kan ge mig för pris på den istället. Hon går och rådfrågar någon och kommer tillbaka och säger 49:50. Jag säger.. Njaa då vill jag inte ha den. Jag är ju inte så händig och jag måste dy för hand för jag har inte någon symaskin. Då kläcker min smarta vän ur sig. Jo det har du ju visst det. Så jag fick förklara lite smidigt att den inte funkade. Började bli riktigt pinsamt att jag skulle klaga över en liten sprucken söm på en reatröja som jag fått bättre pris på. Hur som så frågade hon igen om jag skulle ha den eller inte. Ja ok då, du får 30 spänn för den sa jag. Ok sa hon. Haha! Pinsamt! Snacka om kap då jag gillade den även för 79:50 och hade jag inte vart så fattig och snål hade jag så klart betalat fullpris för den. Det dubbla med andra ord.

Sedan så kom ångestköpet. En guldjacka i storlek 32. Supersnygg men för trång över tuttarna så jag kan inte knäppa den hela vägen upp för då ser det inte klokt ut. Men men det behövs ju inte. Hur kommer det sig att ibland har jag storlek 32 (vilket är xxs eller något liknande va?) och  i bland så passar inte kläderna om det inte är large? Alltså jag är nog en 34/36 i 99% av fallen men det är i alla fall knasigt att det kan vara så olika på modeller och affärrer.

Lyckades så klart shoppa en glittrig kuvertväska i guld på glitter med tillhörande börs. Supersöt och bra i partysvängarna. Min förra guldpartyväska har jag partat sönder. :)

Nej nu ska jag se på film och sova. Försökte se Wallander - pyramiden igår men somnade så jag kan inte bedömma om den var bra eller dålig. Antagligen var den inte så bra eftersom jag somnade men även den bästa filmtittaren kan ju vara trött ibland.

Kram på er alla och kram på Christian som ligger och är nyopererad. Tänker på dig!

Kommentarer
Postat av: Akrogirl

Jamen, vem har påstått att jag är smart?

2008-01-05 @ 01:05:05
URL: http://www.thyroid.se/wondervoll/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback