Landet för längesedan (1988)

"Vi befinner oss i tidräkningens begynnelse, när jorden var ung och dinosaurierna levde här.En värld full av äventyr och fantasi, men också av faror och fientligheter. För den lille dinosaurien Lillefot - en av de sista i sitt slag - är det här en besvärlig tid. Men han söker sig enträget mot den stora dalen långt bortom bergen - ett grönskande paradis dit ondskan inte kan nå. På vägen lurar faror och onda dinosaurier men han möter också riktigt goda och glada vänner som gör honom sällskap på färden."

Den här filmen såg jag med min storasyster Melinda på bio när jag var liten. Igår var det dags igen. Jag tjöt lika mycket som jag gjorde då om inte mer. Sorglig film men katterna tog hand om mig den här gången istället. Den här filmen är underbar och kvacki är min absoluta favvo. Sötare röst får man leta efter. Se den om ni gillar tecknat. En riktig klassiker. Kanske man skulle se de andra med. Har upptäckt att det finns en miljon uppfljare på denna. Det oroar mig men de kanske är bra. Får se om tiden räcker att se dom någon gång.

image403
4/5

Kommentarer
Postat av: Jen

åh ja har aldrig sett nån av dom där filmerna faktiskt :O

2008-05-04 @ 11:31:24
URL: http://www.metrobloggen.se/JenniferLindberg
Postat av: Linda

Åååh, lilla Kvacki... "Ja, ja, ja. Nej, nej, nej" Haha, så söt hon är. Detta är en favvo klassiker för mig och mina två systrar. Lillasyster, som nu är 20 år, kan fortfarande inte se denna för hon blir helt knäckt när Lillefots mamma dör... Usch, den är sååå bra!

2008-05-25 @ 22:59:53
URL: http://paivys.blogg.se
Postat av: Daniel Ragnp

Kvacki är bäst! Ija ja ja ja ja jaaaa!

2011-02-22 @ 01:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback