Dagens shopping & Dagens I-landproblem

"Gick förbi stan på vägen hem eftersom jag tog 3:an idag. Jag tänkte ta en promenad hem idag igen, men självklart började det regna så fort jag klev utanför dörren. Kan ni tänka er 14 personer trängas i en busskur? Ganska osvenskt måste jag säga att stå så tätt inpå varandra men vad gör inte folk för att slippa bli blöta.

2st space invader-inspererade t-shirtar från Only.

2st mysbrallor i plysch från H&Ms barnavdelning.

Frank kan inte hålla sig borta från mjuka saker och blir
gosig och busig på samma gång så fort jag la de på golvet.

Svinpäls den lilla bustjejen ville också vara med på ett hörn. Lilla tjockisen!

Så då har man gjort av med lite pengar idag med. Måste säga att bästa dagen att köpa mysplagg på är när man går på stan dyngblöt efter en regnskur. Lite svårare var det dock att prova jeans med fuktiga lår efter genomblöta brallor. Ett litet shoppingtips så här på höstkanten. :)

Har även funderat över en sak. Hur kommer det sig att man kan ta sig hela vägen från jobbet för att sedan gå en timme på stan och inte känna att man är kissnödig? Varför ska det alltid bli panik när man är typ 100 meter från sin lägenhet och man tvingas gå med benen i kors och vicka på arslet som stans värsta slampa för att inte kissa på sig? Och hur kommer det sig att när man står utanför sin dörr och ska ta upp nycklarna ur väskan att man måste göra en "freeze" och så så med benen slingande runt varandra för att kroppen inte ska tro att den redan sitter på toaletten. Sedan får man helt enkelt springa in, slänga jackan på golvet och dra ner brallorna och i stort sätt börja kissa innan man hunit landa på toastolen.

 Jag fattar inte. Det blir alltid så. Mitt urinrör har någon slags radar som gör att när den kommer i närheten av vårt hyreshus så släpper alla hämningar. En vacker dag så kommer jag säkert inte hinna. Haha! Så sjukt! Var inte ett dug kissnödig på stan eller halva vägen hem. Dagens I-landproblem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback