London Juli 09

Eftersom inte Sofia var med denna gång så var jag otroligt dålig med att använda kameran. Jag kommer liksom inte ihåg att jag har den. Det vart i alla fall flera dagar fylda med att kolla i affärer och äta. Det känns som det är det resan gått ut på nu när det inte vart någon Michael Jackson-konsert. Vi var vid arenan och skrev på planket i alla fall. Åker man med 2 av de största MJ-fansen så gör man. :D Sorgligt dock att inte vi inte fick se han. Det hade vart sån sjukt bra show. Vi pratade med en snubbe som jobbade på arenan och man blev ju inte mindre sugen på att ha fått se den konserten efter att ha hört vad han hade att berätta om arenan osv. Här kommer i alla fall lite bilder från resan. Tog ju faktiskt en del. Vad som shoppades kommer på bild senare. :)


Joseph och Malin på flyget till Stansted. Trötta men med humöret på topp.


Malin äter Fish & Chips det första hon gör när vi kommer fram till London. Klassiskt!


Malin på vårat rum i Barking. Snacka om att vi bodde i gettot. :D Detta är dag 1 och vi förbereder oss för att åka in till stan och äta.



Vi kollade även in Piccadilly Circus och nattshoppade på ett Boots.


Och så tog vi en öl.






Jo vi tog faktsikt bara 1 öl.


Men vi tyckte mackutbudet var sjukt roligt och hade nog garvat lika mycket utan ölen.


Dag 2 spenderades bland annat på camden market.


Malin leker Geordi La Forge



I detta område fanns så mycket skoj och god mat. Vi hängde där bra länge och satte oss vid vattnet och åt.
Efter det så åkte vi in mot stan och oxford street.


På bond street hittade Joseph en affär som delade hans namn.


Sjäv var jag ute efter en hårborste.


Malin och Joseph visar upp sina fynd från Primark och Camden market.


Detta är dag 3 och vi äter lunch i Barking. Sedan strosade vi runt där mest hela dagen. Tyvärr inga mer kort från det.


Dag 4 blev det Soho för mig och Malin


Och Chinatown och så oxford street ännu en gång.


Vi var lite sugna på en musikal men det får bli en annan gång.


Malin vid big ben där vi skulle möta upp Joseph.


Vi skulle nämligen åka London eye.


Så här läskigt var det "nästan".


På väg upp.


Snart längst upp på 135 meter.


Nära nu.


Uppe!


Lite utsikt.


Sedan tillbaka mot tunnelbanan för att åka till o2-arenan. Jag stack mig på big ben.


Arenan.


Där fanns en vägg man kunde skriva på.


Svårt att hitta plats att skriva på.


Joseph letar den perfekta platsen. Sedan vart det kväll och vi åkte tillbaka till Barking. Joseph skulle ju dra på kvällen medans Malin och jag åkte hem igår istället.


Underbart var att tesco låg precis där vi bodde.


Sista dagen och Malin och jag var inne en sväng för att äta på. Ja kan ni gissa?

Sedan blev det inga mer bilder. Det gick i alla fall inte en dag utan att vi gick i affärer. Dock shoppade jag inte så mycket som man skulle kunna tro. Jag hade ju hoppats på att vi skulle vara husägare när jag kom hem men det bliv lite för dyrt. Men vilka kap jag gjorde. Skor för under 2 pound och ja allt möjligt. Det var bra att ha med sig en prutexpert som även var snäll och bar på våra påsar. Tackar! Mysig resa trots utebliven MJ-konsert. Kram på er!





Kommentarer
Postat av: Sofia

Härligt det ser ut! Du får berätta mer om resan när vi hörs.

2009-08-02 @ 21:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback