Trötter

Känns som om sängen hade vart trevlig att ligga kvar i tills lunch idag. Jag känner mig så trött och tråkig idag. Måste lära mig att somna i tid. Jag var duktig och gick och la mig tidigt igår men sedan så pratade jag med Ellen i telen och vart pigg så jag kunde inte somna på ett bra tag. Hatar när klockan blir mycket och man stressar över att man inte sover än.

I går så gjorde jag något förfärligt. På morgonen när jag gick till jobbet kunde jag inte hitta Svinpäls. Jag kollade på balkongen men hon var inte utstängd där som tur var. Jag tänkte nog att hon låg under sängen eller i någon garderob så det var lugnt. Kalle jobbar ju kväll så han var ju fortfarande hemma. När jag kom hem efter jobbet och träningen igårkväll så satte jag mig vid datorn och åt lite. Efter ett tag kom jag på att jag inte sett Svinpäls så jag började ropa på henne. Då hörde jag ett ynkligt litet jam ifrån byrån. Jag hade alltså stängt in henne i en låda. Eller lådan hon var i var utdragen och så hade jag dragit ut lådan över så hon inte kom ut. Stackars lilla kisse. Hon var helt till sig när jag släppte ut henne. Man får försöka trösta sig med att katter sover större delen av dygnet så hon kanske hade haft det helt ok i alla fall. Men fy så dåligt jag mådde. Fjäskade för henne hela kvällen sen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback