Grand och loppis

I morse så gick vi tjejer ner till grand hotell och åt frukost. Det var så gott och mysigt och vi åt tills vi storknade. Sedan blev det en tur till Himpanloppisen via strömmen och sedan tillbaka till stan. En riktig heldag och vädret var på vår sida med. Här kommer lite bilder.

Johanna, Gunilla och Sofia innan vi går in för att svulla.


Gunilla hugger in på sin macka


Sofia har dukat upp allt möjligt gott.


Johanna är klar med tallrik nr 1.


Här andas vi lite innan vi går på omgång nr 2.


Efter allt från köttbullar till fullprapade mackor med alla pålägg ni kan tänka er och fil med bär och nötter fick det bara plats frukt i magen.


Och våfflor så klart. :D


Mätt och lite lätt illamånde. En underbar känsla.


Vi sitter utanför och tar igen oss medans vi väntar på Ellen.


Vem är mättast?


Kunde inte låta bli. :)


Bakom oss pågick rekordförsök i att fika.


Guniilla får lite love.


Sedan kom äntligen Ellen och helga gänget var nu på plats redo för en trevlig dag.


Gunilla och Sofia visar hur smidiga de är trots all mat i magen.


Sofia gör ännu fler konster.


Sedan bär det av mot himmelstalunds loppis via en promenad längst strömmen.


Johanna bär omkring på sin cykel(rid?)hjälm.


Jag och Sofia


Sofia borstar håret på vägen.


Tillslut kom vi fram till loppisen.


Johanna och Gunilla letar fynd.


Det blev inga fynd men jag tog kort på en svan på vägen tillbaka.


Gunilla på 5-öresbron


Det är inte bara jag som tar överflödigt med kort.


Sofia skulle visa sin smidighet igen.


Det var dock inte lika lätt att ta sig tillbaka


Gunilla kommer med en hjälpande hand.


Det ser ut att lösa sig det här.


Jo då det gick vägen den här gången.


Och så vidare vi gå.


Mina girls i rododendrodalen


Och så ett egokort på mig själv.


Mot färgagården.


Jag tar igen mig på en bänk medans det blir tämning av blåsor och påfyllning av vatten för de andra tjejerna.


Det var skönt att sitta då vi vart på benen i flera timmar.


Humöret var på topp och benen kändes piggare efter lite vila.


Jag och Gunilla är i alla fall med på noterna när det ska fotograferas.


Jag och mitt V


Yo!


Solen tittar fram över fängelset i Norrköping.


Sofia beskriver Johans ädlare delar. "Den är så HÄR stor" Haha! Nej då så illa får vi hoppas att det inte är.


Och vi går vidare.


Och vidare.


Och såg de sista blommande magnoliorna i ett träd.


Och luktade på andra blommor.


Och Gunilla skutta in i ett blomsterarrangemang


Fast!


Sedan kom vi till stan och Lindex där vi satt en stund medans Gunilla shoppade loss.


Hon hittade mycket fint.


Trötta i fötterna så det var skönt att sitta.


Vila vila vila och så ta en hejdundrandes massa kort.


Jag...


...och min lilla alien.


Vi har förflyttat oss til provrummen för att kolla på när Gunilla testar kläder.


Lite love från Johanna.


Ellen


Gunilla testar för fullt och fick en fullträff på detta linne.


Ellen väntar på Gunilla..


..medans ag posear för Sofia.


Tuffa lampor


Sofia vilar sig lite.


Det är skönt att hänga på Lindex.


Och så ett avslutande kort på Sofia. Hon är inte alls lika lat som man kan tro. Hon har nog fler filder på mig när jagt ligger utslagen fast på hennes kamera. :)

Jag ska faktiskt erkänna att jag sov lite när jag kom hem.
Såååå skönt! I morgon hoppas vi på bra väder får då blir det nya äventyr men då för mig och Kalle sedan har jag tvättid och det är på tiden för nu är det kris i garderoben. Inte mycket kvar att välja på så att säga. Hoppas bara jag slipper träffa på jättespindeln där ner i källaren.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilka roliga kort du tagit, även om en hel del bevisar hur enormt mogna vi är... NOT! Jaja, det var iallfall jättetrevligt och jag fick ju visa att jag är smidig som en heffaklump!

2009-05-24 @ 09:01:40
Postat av: Sanna

Det var en lyckad dag tycker jag. Man behöver inte alltid vara mogen. Även om jag helt klart var pinsammast enligt Johanna. Hahahha!

2009-05-24 @ 10:55:45
URL: http://universalappeal.blogg.se/
Postat av: Lina (Niizza)

Va mysigt det ser ut!!

2009-05-24 @ 22:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback