Lägenheten from hell?

Nej då inte riktigt men nästa. Hallå säger jag bara. Så den såg ut. Det var grymt stor skillnad på att titta på den när det var mörkt ute och en massa snö som täckte uteplatsen. Innomhus ser det förskräckligt ut så det blir en hel del att göra. Vi har precis vart på besiktning på den och det var bra snåla på att göra om. Badrummen ser för jävliga ut så de måste göras om. Så är det bara. Vill dock inte betala det själv men de ska i alla fall komma dit en snubbe och fuktmäta så jag hoppas för guds skull att det är fukt så de måste renovera skiten för det är knappt så man kan bo där. Resten av lägenheten kan man nog få bukt på med lite tapeter och färg men badrummen. Näe de måste göras något åt. Håll tummarna för att vi får i alla fall ett fixat. Det kommer bli dyrt annars. Tråkiga sura tjej som inte ville gå med på att renovera i stort sätt något.

Kalle frågade precis om vi skulle dra utomlands nästa vecka. Bra sugen men jag tror inte riktigt vi har tid eller råd med det just nu. Tydligen så hade de lugn på jobbet och skulle få en bra deal på att vara lediga nästa vecka. Dock ser det mer krt ut för honom att vara ledig i sommar. Men men! Om han får en bra deal på att vara ledig så kanske han kan spendera den tiden på nya lägenheten istället. :D

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej du, det fixar sig säkert, inte var det sådär farligt väl? Fast jag vet ju att stora hyresvärdar kan vara kinkiga med att fixa badrum men förhoppningsvis kanske det går att bevisa att badrummet har fuktskador och då kan de ju inte göra mycket mer än att riva ut skiten och renovera. För övrigt så komemr jag såklart och hjälper till och målar och tapetserar, det gör jag mer än gärna och vill ni låna några verktyg, stegar och grejer så är det bara att hojta till.

vet ju att Kalle inte har så lätt att ta ledigt i sommar men jag hoppas ju på att ni vill hänga på oss på en charter i sommar. Bättre lägga pengarna ni har på lägenheten nu och skjuta resa på framtiden. Tycker jag iallafall, men erkännas ska väl att det är väldigt egoistiskt tänkt eftersom jag gärna vill att du och Kalle ska åka på en rejäl röjarresa med mig och Johan istället. ;P Men det fattade du väl...?

2010-04-07 @ 20:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback