Årskrönika 09

Här kommer en liten del av det som hänt under året.

Årets....


Resor: Det blev 2 turer till London och en till Mallis. Bild 1, Sofia och jag på hotellrummet innan en utekväll i London i mars. Bild 2, Joseph och Malin i kön till London eye i Juli. Bild 3, jag ligger och sover på terassen efter en lång dag i solen på Mallis.

Party: Det har vart massor mer roliga partyn detta år. Allt från inflyttningsfester, 30-årsfester, bröllop och bloggpartyn. Här är en bild på mig och sofia på Charlotte aka Glitzys bloggparty i Linköping.

Grattis: Johan och Sofias förlovning.

 

Godaste: Marabous sommarchoklad.

 

Sötaste: Mina två kära kissbarn, Frank och lillasyster Svinpäls.

 

Glädje: Mina underbara vänner som finns där i vått och torrt. Vilka minnen, vad mycket shopping, alla goda middagar och alla härliga skratt och alla pratstunder och vilka partyn vi haft i år.

 

Död: Tack och lov var detta ett år då jag inte förlorade någon nära utan bara den stora äckliga spindeln som bodde flera år i vårt trapphus. Fast det mest tragiska var nog MJ:s död. Vi skulle ju se honom i London och allt. Mycket tråkigt att det hände. Jag tror han hade mer att ge världen av sin talang.

 

Flopp: Träningen helt klart. Det gick dock bättre på vårterminen så jag hoppas helt klart den kommande terminen ska bli bättre. Under hösten har jag vart sjuk, haft för mycket på jobbet och jag vet inte allt. Nada ork helt enkelt.

 

Shopping: Det har handlats en hel del paljettplagg detta år. Även dessa kuddar från primark som nog är mitt bästa kap i år.

 

Musikupplevelse: Det blev inte mycket konserter detta år men hives lyckades vi se i alla fall. En helt sjuk galen kväll då jag och Sofia blev 14 igen för ett kort ögonblick. Underbart!

 

Jobb: Fick fast jobb och vi flyttade även in i nya lokaler. Ett jobb jag både älskar och hatar. Men mest älskar jag det nog. :D

 

Nya vän: Patrik som börjat på mitt jobb i augusti. Fy vad det är trisst när han inte är där. Hoppas du har skoj i Panama. kram!

Äckligaste: När Alex spydde på mig och Sofia på Bomulls. Haha!

 

Klantigaste: Alla fåglar som envisas med att flyga in i våra fönster i trapphuset.

 

Jobbigaste: Att jag mått så dåligt detta år. Vart mycket sjuk, gått i väggen och cellförändringar och drabbats av något så konstigt som ögonmigrän.

 

Kallaste: Doppet i bråviken i maj.

 

Härligaste: Första drinken/maten på Kalles och min första semesterresa ihop. Jag önskar den stunden kunnat vart för evigt.

 

Snyggaste: Jag så klart. Ja eftersom ingen törs säga det så gör jag det. :D

 

Gott nytt år på er!


Kommentarer
Postat av: Sofia

2009 var nog inte så pjåkigt iallafall, rolig krönika du lyckades knåpa ihop.

Nu tänker jag faktiskt citera min underbara mormor som tyvärr inte längre är i livet; "fina vänner får man om man själv är en fin vän", och du är verkligen en bra vän och en fin människa! Kram på dig, jag tänker på dig ska du veta!

2010-01-02 @ 16:01:38
Postat av: Karin

Härligt år trots sjukdomar tror jag! :D

God fortsättning!

2010-01-02 @ 21:14:01
URL: http://vackerunderbar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback