Budapest dag 3

Här kommer bilder från dag 3.


Efter snälla Sofia vart och hämtat mackor på subway som vi käkade på hotellrummet var vi redo för nya äventyr. Först besökte vi saluhallen.


Stort och fullt av dofter utav paprika, fisk och kakor.


Kakor i mängder. Det var mer intressant än kötet för min del i alla fall.


Sedan gick vi över frihetsbron i regnet för att besöka gellertbadet.


Sofia utanför hotellet som är anslute till badet. Eller om det nu är tvärtom. ;)


Mysigt värre men inte så varmt i vattnet.


Men det fanns så klart varmare vatten i närliggande pool.


Jag på övervåningen hållandes mitt lilla fina armband som man låste och låste upp skåpen med. Innan vi hajjade hur man gjorde bara. haha! De var ju inte helt bra på engelska på detta ställe de föråldrade badtanterna som hade hand om omklädningsrummen.


Efter badet blev det uteservering. Inte alls så kallt som det ser ut på bilden. Fast det kändes lite som hemma att ha en ikeafilt runt sig.


Vi käkade pankakor med glass i och chokladsås på. Mums!


Sofia hugger in. Vi gick även igenom stans alla affärer innan vi drog oss hem.


Eftersom vi var rätt sega den här dagen så tog vi det lugnt på hotellrummet fram till kvällen då vi gick och åt på ett lite hak. Sofia åt ungersk och jag safe:a med en pasta. :)

Lägger upp fler bilder senare. Hej hopp så länge. Nu ska jag gå och unterhålla mig själv genom att titta på när Kalle skriker åt tv:n. Westham-match. haha!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag vill åka igen!

2010-11-13 @ 17:11:03
Postat av: Sofia

Förresten, ser mitt hår verkligen ut som på bild 5? Ha ha, snacka om färgskiftningar. Jag vet en som definitivt tonar håret den här helgen!

2010-11-13 @ 17:14:19
Postat av: Sanna

Jag vill med åka igen. Nej inte ser det ut så där. Kolla in mitt hår på sista bilden. Inte ser det väl ut så heller? Jag skyller allt på kameran som mest tagit suddiga bilder. Jag gillade min förra bättre tror jag. Men jag har nog som sagt fel inställningar på denna. Det borde ju vara bättre. Eller så måste man stå still som en sengångare typ. :)

2010-11-13 @ 17:26:15
URL: http://universalappeal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback