Budapest dag 4

Detta var dagen vi åkte hem. Men vi han med en hel del trots det.


Uppe tidigt och käkade frukost.


Kolla så liten jag är därnere. Vårt hotellrum låg högst upp.


Efter vi packat, duschat och fixat till oss drog vi på lite siteseeing och shopping.


En basilika skulle man tydligen se.


En trådbuss.


Sofia utanför parlamentet.


Och jag framför det. Nu var det nog med siteseeing och dags för shopping. :)


Eftersom vi redan avklarat hela west end så drog vi till mammut och det närliggande shoppingcentret som jag inte minns vad det hette. Saturn eller något kanske. Inte riktigt lika bra shopping där i alla fall.


Så vi tog tunnelbanan till stan igen.


Där tig vi en fika på Gerbeaud som är typ Budapest älsta fik eller något liknande.


Mysigt värre och hur mycket bakelser som helst.


Så här till sig blev man.


Sofia ska hugga in på sin tårtbit.


Sofia på stan efter fikan.


Sedan tunnelbanan till nästa shoppingcenter Arkad. Det var helt ok men bäst var nog west end tror jag.


Här fanns även ett ikea men vi hoppade det. :)


Nyshoppade och tillbaka på hotellet. Kollar vädret då det tydligen skulle vara lite problem att landa på skavsta hade vi hört.


På flygplatsen.


Åt lite mat innan avgång. Sås visste de tydligen inte var det var.


Tillslut landade vi i alla fall på skavsta.


Mitt i snöstormen. Har nog aldriv vart så rädd för att landa. Skakigt värre!


Sedan var det bara att soppa fram bilen och åka mot norrköping. Slutet gott, allting gott!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Med tanke på det iskalla vädret här hemma slule jag mer än gärna ta en tripp till Budapest. Imorgon kanske? Ha ha!

2010-11-19 @ 20:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback