Renovering

Hej hopp! Vad är det som händer med mig. Jag har ju liksom inte ens lust att blogga längre. Jag har så mycket anant som är roligt på g just nu. Men för att jag är så snäll så kan ni här med få en liten uppdatering. :)

I helgen fick jag äntligen med Kalle till IKEA! Ja inte bara det. Vi var nog i varje möblel/inredningsaffär i både linköping och norrköping. Resultatet blev en hel del shopping. Bland annat en ny matta till vardagsrummet, mnytt matbord och stolar och en massa småplock på Ikea (typ skrivbord, förvaringslådor, klädstänger osv). I dag började även renoveringen av våra badrum. De ska visst ta sin lilla tide men oj vad skönt det ska bli att få helt nytt och fräsht. Allt ska rivas ut och in ska bara nytt, nytt, nytt. Helkaklat blir det med så det känn nice. Så fort badrummen är klara kan vi äntligen börja med att lägga nytt golv i hallen och köket. Ingen idé nu när det rivs för fullt och springs upp och ner i trappan hela dagarna. Skönt att jag jobbar på dagarna så jag slipper se och höra skiten. Stackars katterna som är hemma. Eller katten kanske jag ska säga. Frank visade redan i morse när byggarna kom att han ville vara med och riva. Hoppas han inte är ivägen allt för mycket bara. haha! Scvinpäls den lilla räddharen däremot ville ligga och trycka i ett hörn. Då är det tur att vi bor stort och har 2 våningar så hon kan gömma sig så långt bort från oljudet som det går. :)

I helgen är tanken att jag ska bjuda över tjejerna på lite mat och party men vi får se hur det blir med tanke på hur dant det kommer se ut hemma. Äh! Det är ju faktiskt ganska skönt att ha något att skylla på om det inte ser perfekt ut. Det är ju för att de renoverar badrummen. ;)

Är fortfarande ute efter lampor hem. Lite sugen på en fly-lampa men jag har hört att de blir repiga bara man nuddar dem med en microfiberduk typ så jag vet i spörs om det är värda att inhandla. Man vill ju ha det lättskött och praktiskt. Fast de är ju så fina. Kanske skulle ge dem en chans i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Kom igen nu, bjud på lite bilder på nya prylarna! Jag kan minsann inte vänta tills på lördag! För då kommer jag, bara så att du vet det, vare sig du vill eller inte... ;P

2010-10-05 @ 16:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback