Kalvat

Idag kom han äntligen ut. Johanna kalvade (som Johan så fint kallar det) i morse. Ringde till Johanna i förmiddags för att kolla läget (hon ville ju vi skulle äta glass i linköping i veckan) och då svarade en trött men glad röst som berättade att allt var klart och hade gått bra. Så jag fick reda på nyheten innan mms:et skickades ut. Oj så söt han är. Man blir att lite sugen på att skaffa barn själv. Känns som babyboomen kommer komma igång nu. Kalle och jag har spenderat dagen med att fly från värmen. Nej då! Vi har i stort sätt vart ute hela dagen men vi har vart en sväng på stan, banken (kalle har slarvat bort sin internetdosa), öb, käkat lunch och tvättat bilen. För mig blev det ingen shopping idag. Kalle däremot köpte äntligen ett par nya skor. Förstår inte hur man kan ha under 100 par skor alltså! Hahaha! Men för att inte verka helt störd i huvudet så ska jag tillägga att jag faktiskt är lika glad för tvättlinan vi köpte på öb idag som kalle verkar vara för sina skor. Nästan i alla fall. Jag anser det vara dagens näst bästa köp. Så! Nu har tant sanna talat. :) Skärpning nu! Både tvättlina och pelargoner på uteplatsen. Bäst jag drar ut stereon och öppnar en cider ögonaböj. Ok! Kanske inte ikväll! Ska ju upp tidigt imorgon. Kalle, jag, Sofia och Johan ska på en dagstripp till varamon och steka. Nu blir det soffläge resten av kvällen. Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Japp, nu är han äntligen här! Och imorgon åker du och jag och hälsar på. :) Har dock inte fått klart för mig om han fått något namn än, men vi får väl kalla honom "Kalven" i annat fall.... ;)

2011-06-29 @ 22:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback