Bilder från helgen (fredag)

Här kommer lite efterlängtade bilder från helgen. Fortfarande sjuk som ett as men vad gör jag inte för er. Sitter här och laddar upp och laddar upp. :) I fredags var typ hela familjen i Stegeborg där mamma och pappa har sin husvagn om sommrarna nu på ålderns höst. Inga barn som bor hemma som de måste frara runt med överallt och det måste ju vara skönt.


Julia och Jossan ( Min äldsta systers barn) är redo för kräftorna.


Alva (min nästnäst äldsta systers mellanbarn) tar en havskräfta


Pernilla (min äldsta syster) och och Micke (min yngsta systers sambo) i förtältet


The grillmasters, svågrarna Samuel och Pär.


Mamma och Annika (min näst äldsta syster).


Runt förtältet har de byggt en altan typ. Massa härliga blommor och bra med plats. Jag får tankarna på sunes sommar. :) Fast det här är ju ännu finare.


Syskonbarnen passade på att spela fotboll innan maten var klar. Malin (min yngre syster) stod i mål.


Vilket hon var grym på. Ny frilla har hon skaffat med. Visst är hon snygg, trots sin farligaste ståifotbollsmålsmin. :)


Edvin (Melnindas äldsta) och Oscar (Annikas äldsta) in action.


Willhelm (Annikas yngsta) kollar in sin fläck efter en regäl glidtackling. :D


Julia gämmer sig bakom luktärtorna.


Amalia (Melindas yngsta) hiddade laxen och citronen som var i lagom höjd för en liten tjej.


Citronerna var sura men tydligen goda för hon slutade inte äta.


Mums!


Eller?


Men det var tydligen gott för här sprang hon iväg och ställde sig en bit bort och käka. Kanske inte syns men hon har citronen i munnen. Mormor (min mamma) går och hämtar henne med sin iphone i högsta hugg för att ta kort.


Malin får en försenad födelsedagspressent som hon öppnar på trappen.
Jag sa ju att det var den största seriösaste altan till husvagn jag sett. :D Eller om jag inte sa det så är det i alla fall det.


Amalia sprang omkring och åt citron under tiden.


Pär börjar stapla öl. Det går tydligen åt när man grillar. hehe!


Pappa vid barnbordet. Deras morfar med andra ord.


Nu servarar han sina döttrar och sitt äldsta barnbarn Julia som har fullt upp med att skala en kräfta.


Här har vi snyggot själv.


Här är kvällens klart snyggaste pose.


Barnen hittade tv:n i husvagnens sovrum. Skönt med en fast säng som man slipper bädda upp och ner.


Fat den där godisskålen i mitten var nog klart det bästa.


Visste ni att min pappa är en kicker? Han är med i stegeborgs pensionärcampingkickersklubb. De är livsvarliga så akta er.


Samuel berättar om spindeln han döda i deras badkar i england och som det då kom ut hundratals små spindlar ur. Bläääää!


Mätt men funderar på hur mycket glass jag ska kunna klämma ner.


Anledningen var denna otroligt goda körsbärsglassås. 95% fri for sten, som jag till slut förstod var kärnor och inte sten. Danska är en konstigt språk. Eller vilket sppråk det nu var.


Sedan fick syskonbarnen släpa sin moster till bilen efter all god mat. Skojade bara men det var typ så man rulade fram. Vi är bra på att äta i vår familj.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilken härlig kväll det ser ut som om ni hade. Måste säga att jag bara älskar minen du har på tredje sista bilden. Sötis där!

Finn ett fel! Det är väl Amalia som käkar citron, inte Alva?

2009-08-20 @ 10:22:34
Postat av: Sanna

ja så klart det var. så trött när jag skrev. :)

2009-08-20 @ 11:12:09
URL: http://universalappeal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback