Handygirl

Tjo! Nu får jag skärpa till mig med bloggandet. ;em tack vare att datorn inte vart på så mycket har jag hunnit med en hel del annat. Efter en trevlig helg med grillning och utgång så blev det ikeabesök med Sofia. Efter det har hemmet börjat få sig ett lyft.

Tvättstugan är i stort sätt fixad och gästrummet börjar förvandlas till ett bästrum istället för förråd. Men nu är bara frågan vad jag ska göra av allt som stod där inne. Först stod det ju i boden ute och sedan inne i gästrummet. Nu är det flyttat ut till hallen där uppe och jag rensar och rensar men inte tycker jag att högen blir mindre. Ok! Jag har fått ihop några säckar med kläder som inte används läöngre och några säckar med skräp. Med skräp menas skit som man släpat runt på flytt efter flytt som man inte riktigt vet varför man har kvar. Till exempel skolböcker från lågstadiet, sina favoritplancher från tonåren, trasiga grejer som man har fått för sig att man ska laga någon gång men aldig gör, möbler som kanske skulle kunna passa om det målas om men det gör man aldrig heller, osv. garderoberna rensas och skåpen organiseras här hemma. Till och med städskåpet är nu städat. Fast nu ligger det en massa prypar lite överallt här hemma som jag inte riktigt vet vart jag ska göra av. Behöver nog ta en tripp till ikea och införskaffa oss lite mer förvaring. Här kommer lite bilder från i helgen. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback